سئو تصاویر پیشرفته

آموزش سئو تصاویر 11 نکته مهم برای سئو و بهینه سازی تصاویر سایت

در واقع این متنی که در بخش Alt تصاویر قرار داده می شود، به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر سایت را بهتر درک کنند. موتور جستجوهای مدرن می توانند تصاویر و متن آها را به کمک هوش مصنوعی شناسایی کنند. چون همانطور که گفته شد، به موتورهای جستجو برای درک مفاهیم تصاویر کمک می کند. اما نکته اینجاست که قرار گرفتن این کدهای css در صفحه، باعث افزایش حجم صفحه و در نتیجه کاهش سرعت سایت میشود. و در نهایت برای سئو تصاویر میتوانید از افزونه w3-total-cache استفاده کنید. اما نکته مهمی در مورد آن وجود دارد آنهم اینکه شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید.

اگر بتوانید حجم تصاویر سایت را بدون افت کیفیت آنها کم کنید، سرعت بارگیری صفحات سایت شما افزایش پیدا کرده و به دنبال آن تجربه کاربری سایت هم ارتقا می‌یابد. جالب است بدانید هر یک ثانیه تاخیر در بارگیری سایت، هفت درصد نرخ تبدیل آن را کاهش می‌دهد. همچنین وقتی سرعت باز شدن یک سایت از سه ثانیه بیشتر شود، حدود 40 درصد بازدیدکنندگان آن ریزش می‌کنند. این گام از سئو تصاویر شانس نمایش تصاویر در نتایج جستجوی مرتبط را افزایش می دهد و ترافیک ارگانیک هدفمند را به سمت وب سایت ما هدایت می کند. دقت نمایید که برای ساخت نقشه سایت تصاویر از افزونه های سئو معرفی شده استفاده نمایید تا دچار مشکل نشوید. با صرف زمان و تلاش برای بهینه سازی تصاویر خود، می توانید مزیت رقابتی به دست آورید، دید برند را افزایش دهید و عملکرد کلی سئوی وب سایت خود را بهبود بخشید.

نتایج جستجوی عکس گوگل عموما می‌تواند شامل وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین، لیست‌ها، ویدیوهای شبکه‌های اجتماعی یا یوتیوب باشد. CLS در کنار FID و LCP، سنجه های حیاتی وب (Core Web Vitals) را تشکیل می‌دهند. سنجه‌های حیاتی وب یا کور وب وایتالز یک مفهوم تازه در جامعه سئو است. بهبود سنجه‌های حیاتی وب منجر به بهبود تجربه کاربری خواهد شد و همچنین یک فاکتور رتبه‌دهی در سرچ گوگل است. وقتی بحث تجربه کاربری پیش‌ می‌آید، سرعت سایت یک فاکتور مهم است. با توجه نکردن به سایز فایل عکس سرعت سایت به سادگی کاهش می‌یابد.

در بسیاری از مواقع میزان سرعت سایت، به حجم تصاویر مربوط می‌شود. اگر تصمیم دارید در سئو محتوا مهارت کسب کنید، باید به تمام موارد اعم از تحقیق کلمه کلیدی ، ابزار تحقیق کلمه کلیدی ، سئو تصاویر و استراتژی لینک سازی مسلط باشید. اگر به یک مشاور یا متخصص سئو نیاز دارید می‌توانید مقاله مرتبط با آن را بخوانید. در این مقاله به صورت اختصاصی به نکات مهم برای سئوی تصاویر می‌پردازیم. اندازه فایل های تصویری بزرگ می تواند زمان بارگذاری صفحات وب را کاهش دهد و بر تجربه کاربر و سئو تأثیر منفی بگذارد.

ولی باید بدانید که اگر این کار را به درستی انجام ندهید، تصاویر شما می توانند از دید موتورهای جستجو پنهان بمانند و این کار خودکشی سئو عکس است. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. در حالت ایده‌آل بهتر است تصاویر با حجم کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت را در وب‌سایت بارگذاری کنید.

نام توصیفی، مرتبط و در صورت امکان حاوی کلمات کلیدی بهترین نام برای تصویر است. سئوی تصویر شامل چندین مؤلفه است که هر یک روی مولفه خاصی از تصویر اعمال می شود تا آن را برای کاربر و موتور جستجو بهینه کند. ما پیشنهاد میکنیم که به عبارت ” یک تصویر ارزشی برابر 1000 کلمه دارد” دقت کنید. احتمالا این عبارت برای گوگل قابل تفهیم نباشد، اما برای شما که بتوانید به جای محتوای 1000 کلمه ای ، یک عکس که معنی همان 1000 کلمه را بدهد قرار دهید ، دارای اهمیت فراوانی خواهد بود. برای مثال تمام تصاویر در سایت absfreepic.com با لایسنس Public Domain ارائه میشود. به این معنی که شما اجازه کپی برداری از تصاویر برای مقاصد شخصی و تجاری را دارید.

اگر تصاویر زیادی در سایت خود دارید، برای بهینه‌سازی و سئو عکس های سایت‌تان می‌توانید یک سایت مپ تصاویر (standalone image sitemap) تهیه کنید و آن را در سایت مپ  XML خودتان به ثبت برسانید. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با استفاده از Kparser، با یک کلمه کلیدی بذر (seed keyword) شروع کنید. تنها کاری که باید در مرحله بعدی انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی مرتبط (با حجم جستجوی بالا) را انتخاب کنید. از این به بعد، می خواهیم درباره انتخاب کلمات کلیدی برای سئو عکس متفاوت فکر کنید. به جای انتخاب کلمات کلیدی از محتوای اصلی خود، تصاویر خود را به عنوان تکه های محتوای مستقل با اصطلاح های جستجوی متفاوت برای هدف خاص خود در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید، ایجاد تعادل بین محتوای جذاب بصری و تصاویر بهینه شده، کلید دستیابی به بهترین نتایج است. بهینه سازی تصاویر نه تنها جایگاه تصویر شما در جستجوی تصاویر را بهبود می بخشد، بلکه پتانسیل جذب ترافیک ارگانیک از نتایج جستجوی معمولی را نیز دارد. هنگامی که تصاویر به درستی بهینه شده باشند، فرصتی برای نمایش در بخش های “بسته تصویر” یا “چرخ فلک تصویر” از صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دارند. در دستورالعمل‌های بهینه‌سازی تصاویر بر اساس اصول سئو به فرمت خاصی اشاره نشده است. ازجمله فرمت‌های متداول تصاویر برای وب‌سایت می‌توان به jpge و png اشاره کرد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. صرف‌نظر از مزیت‌هایی که اضافه کردن کپشن به تصاویر برای وب‌سایت و کاربران دارد، اضافه کردن این متن به تصویر ضروری نیست خصوصا اگر محتوای صفحه به‌اندازه کافی موضوع تصویر را توصیف می‌کند.

یکی از مهمترین به روزرسانی‌هایی که آنها نشان دادند استفاده از مسیر پوشه و نام پرونده برای رتبه بندی تصاویر است. اگر از تصاویر دارای حق چاپ در سایت خود استفاده می‌کنید، دریافت مجوز مناسب برای جلوگیری از مشکلات قانونی بالقوه، ضروری است. از طرف دیگر می توانید از تصاویری استفاده کنید که دارای حق چاپ نیستند یا خودتان تصاویر اصلی محتوای خود را ایجاد کنید. همچنین باید سعی کنید تعداد تصاویر موجود در صفحه را فقط با استفاده از تصاویری که کاملاً ضروری هستند، محدود کنید. اگر یک تصویر ارزش اضافه نمی‌کند یا UX را بهبود نمی بخشد بهتر است از آن استفاده نکنید. اگر می‌خواهید یک نقشه سایت تصویری بصورت دستی ایجاد کنید بهتر است دستورالعمل‌های گوگل را دنبال کنید.

همچنین بعید است که تصاویر استوک و دست دوم کمک زیادی به رتبه‌بندی شما کند. از سوی دیگر، تصاویر اصلی به طور بالقوه می‌توانند لینک‌هایی از سایر سایت‌های مرتبط برای شما بدست آورند. خیلی بهتر است به جای استفاده از تصاویر دست دوم، از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر سایت شما در محتوا از همان تصاویری که بسیاری از سایت‌های دیگر که در جایگاه شما هستند استفاده می‌کنند به کار ببرد، دیگر متمایز و متفاوت نمی‌شوید. به‌علاوه سیگنال‌های E-E-A-T خوبی در مورد اعتبار سایت خود به گوگل ارسال نمی‌کنید.

در حالت عادی کاربر زمانی که وارد سایت شما میشود، باید تمام تصاویر و عکس های صفحه را دانلود کند. این یعنی کاربر باید زمانی زیادی را برای مشاهده کل صفحه صرف کند. اما زمانی که شما گزینه Lazy Load یا لود تنبل را فعال کنید، کاربر میتوانید ابتدا وارد صفحه شده و سپس با اسکرول آن به پایین و رفتن به سراغ تصاویر، آنها را دانلود کند. می‌توانید پوشه‌های تصویر خود را بکشید و رها کنید، ایجاد کنید، تغییر نام دهید، حذف کنید یا مرتب کنید. در ادامه 5 افزونه ضروری برای سئو داخلی تصویر را خواهید دید که در طول مطالعه خود شناسایی کردیم. آنها با افزونه‌های اصلی وردپرس و تم‌ها مانند WooCommerce، Elementor، Divi، Smush یا Yoast سازگار هستند.

فقط دقت نمایید که اگر از ابزارهای آنلاین استفاده میکنید برای سئو تصاویر تولیدی باید عکس و لوگو خود را اضافه کرده و با تغییرات زیاد تصاویر را به صورت ویژه شخصی سازی نمایید. عکس ها و تصاویری که میسازید و کلا عملیات سئو تصاویر باید در خدمت بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان باشد. شما باید بر اساس استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود مشخص کنید که از چه تم رنگی، چه تصاویر مکمل، چه فونت و موارد دیگری استفاده کنید. نه تنها در سئو تصاویر بلکه در سایر بخش های دیجیتال مارکتینگ تنها کافی است کمی بهتر از رقبا باشیم تا بتوانیم سهم بازار بیشتری به دست آوریم. پس بعد از تعیین اهداف کسب و کارتان ببینید رقبای شما در هر کلمه کلیدی خاص از چه تصاویری استفاده کرده اند.

در واقع توجه به برچسب های alt تصاویر نیز برای کل استراتژی موتورهای جستجوگر در صفحه مفید است. اگر به هر دلیلی تصویر لود نشود، کاربران می‌بینند که تصویر شما چه موضوعی داشته است. برای کاهش اندازه حجم تصاویر ابزارهای مختلفی وجود دارد مانند Squoosh یا TinyPNG به شما این امکان را می‌دهند که اندازه تصویر را 70تا 80 کاهش دهید درحالی که کیفیت تصویر پایین نمی‌آیید. یک تصویر بهینه شده اطلاعات محتوای شما را به سرعت منتقل می‌کند و کاربران را به سمت خود می‌کشاند. مطمئن شوید که از تصاویر کیفیت بالا و اندازه تصویر مناسب برای هر پلتفرم استفاده می‌کنید.

استفاده از ابزار هایی مثل PageSpeed Insights Google و Gtmetrix به شما کمک می‌کند تصاویری که حجم آن ها بهینه نیست را پیدا کنید. IPTC (شورای بین‌المللی ارتباطات مطبوعاتی) فراداده عکس استانداردی است که برای توصیف عکس‌ها استفاده می‌شود. فراداده عکس بسیار مهم است زیرا جهانی‌ترین استاندارد مورد استفاده برای ساختار و تعریف ویژگی‌های ابرداده است و به شما امکان می‌دهد اطلاعات قابل اعتماد و دقیقی را در مورد تصاویر خود اضافه کنید. متریک FCP (First Contentful Paint) مدت زمانی که طول می‌کشد تا اولین محتوای قابل مشاهده در یک صفحه وب هنگام بارگیری اولیه نمایش داده شود اندازه گیری می‌کند. برای کاربران وردپرس، بهترین افزونه کش مرورگری که می‌توان ازآن استفاده کرد، «WP Rocket» است.

میزان دقت این ابزار شگفت‌انگیز است و تقریبا هر تصویری را می‌تواند آنالیز کرده و تشخیص دهد. از طرفی مدتی است که بخش جستجوی تصاویر گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) امکانات و فیلترهای جدیدی را به سایر امکانات خود اضافه کرده است که نشان از توانایی گوگل در تشخیص انواع تصاویر دارد. این دستور به موتورهای جستجو می‌گوید که تصاویر آن صفحه را در نتایج جستجو نمایش ندهند. با این حال، اگر قصد دارید تصاویر شما ایندکس شوند، مطمئن شوید که این دستور در صفحه استفاده نشده است. داده‌های ساختاری یا اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره تصاویر شما داشته باشند. این کار به خصوص برای سایت‌های تجاری یا فروشگاهی که تصاویر محصولات دارند، بسیار مفید است.

پس در اینکه عکس ها برای کاربران و محتوای ما مفید هستند شکی نیست. اما مسئله اینجاست که موتورهای جستجو به خوبی ما انسان‌ها نمی‌توانند محتوای عکس را متوجه شوند. ذخیره‌سازی یا همان Caching مرورگرها به قابلیتی گفته می‌شود که در آن مرورگر شخص بازدیدکننده، تصاویر موجود در سایت را در حافظه خود ذخیره می‌کند. در نتیجه، هرگاه مجددا به سایت شما مراجعه کنند، سرعت بارگذاری بسیار بیشتر خواهد بود. کش کردن محتوا در مرورگر تنها برای عکس‌ها نیست و فایل‌های css و js هم امکان کش شدن در مرورگر را دارند.

بنابراین متن جایگزین برای دسترسی به صفحات و افزایش UX شما حیاتی است. تفاوت جستجوی بصری (Visual search) با جستجوی تصاویر در گوگل (Google Image) چیست؟در گوگل ایمیج کاربر با وارد کردن یک عبارت متنی به جستجوی عکس می‌پردازد و نتایج ارائه شده تنها شامل تصاویر است. در ویژوال سرچ یا جستجوی بصری، موتور جستجو یک عکس واقعی را از کاربر دریافت کرده و بر اساس هوش مصنوعی به بررسی محتوای عکس پرداخته و یک سری نتیجه به کاربر پیشنهاد می‌دهد. این نتایج تنها شامل تصاویر نیست و می‌تواند انواع مطالب را در بر گیرد.آنچه در گوگل لنز می‌بینیم یک ویژوال سرچ است. SVG برای آرم ها و نمادها بهترین است زیرا مهم نیست که هر چقدر روی صفحه نمایش بزرگ شوند، کیفیت آنها یکسان است.

برای ارائه بهترین نتایج، تنظیمات مختلف کیفیت تصاویر را آزمایش کنید و از کاهش کیفیت نترسید - نتایج بصری معمولا خیلی خوب هستند و بهنیه سازی اندازه فایل می تواند بسیار مفید باشد. هر کدام از این نوع فایل ها از روش فشرده سازی متفاوتی استفاده می کنند که نتیجه آن حجم فایل متفاوت با دیگری است که گاهی اوقات این تفاوت حجم چشمگیر می شود. البته می توانید پا را فراتر بگذارید و در صورت امکان از کلمات کلیدی هم در نام فایل استفاده کنید. اگر تصویر ارتباطی با کلمات کلیدی ندارد نباید کلمه کلیدی را به صورت بی ربط در نام تصویر بنویسید. این کار با رعایت استانداردهای سئو برای تصاویر - که اصطلاحا سئو تصویر نام دارد - انجام می شود که منجر به بهبود رتبه سایت در گوگل و پشت سر گذاشتن رقبا می شود. همیشه ساخت بک لینک های دانشگاهی (edu) برای مدیران سایت ها و سئوکاران امری دشوار و ایده آل بوده و هست.

سعی کنید برای تصاویر خود نامی انتخاب کنید که توضیح مختصری از موضوع عکس باشد. به عنوان مثال، ‘سگ-سفید.jpg بسیار بهتر و گویاتر از IMG000023.JPG است. اگر از ابزارهایی مانند Photoshop برای ویرایش تصاویر خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فرمت مورد نیاز خود از تصاویر را ایجاد کرده و در سایت قرار دهید. Alt، عنوان و کپشن، هر سه داده هایی دارند که به هنگام آپلود کردن تصویر در وردپرس می توانید آن را اضافه کنید. وقتی با استفاده از بلوک تصویر(از وردپرس 5 به بعد)، می خواهید عکس اضافه کنید، همزمان می توانید کپشن، alt و … را اضافه کنید.

اندازه تصاویر و میزان فضایی که اشغال می‌کنند بر سرعت سایت تاثیر بسزایی دارد . می‌توانید با استفاده از فتوشاپ و ابزارهای آنلاین مانند pinetools.com ابعاد عکس را قبل از بارگذاری تغییر دهید. سئوی تصویر شامل بهینه‌سازی تصاویر برای افزایش دیده‌شدن آن‌ها در Google Images و SERP است. این عمل کمک می‌کند تا تصاویر به‌طور خودکار در قسمت تصاویر گوگل نمایش داده شوند. گوگل مستقیما اعلام کرده که زمان بارگذاری یک فاکتور در رتبه‌بندی نتایج هم برای موبایل و هم دسکتاپ است. بنابراین شما باید سعی کنید مناسب‌ترین نوع فایل را برای تصاویر سایت خود انتخاب کنید.

به شما قول میدهم تا این لحظه که در حال بروزرسانی این مقاله هستم، نه در وب فارسی و نه وب انگلیسی، مطلبی به کاملی آن پیدا نمیکنید! اگر می‌خواهید سرعت بارگذاری سایت را بهینه‌سازی کنید و استفاده از پهنای باند را کاهش دهید، بهتر است به سراغ این فرمت بروید. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. با این حال، اگر نشانه‌گذاری شما مناسبی را در اطراف نام «هاست» قرار دهم، به موتور جستجو گفته‌ایم که منظور ما از «هاست» چیست. سپس موتور جستجو نتایجی را ارائه می‌دهد که اطلاعات بهتری را برای کاربری که در جستجوی «هاست» است، نمایش می‌دهد.

برای پیدا کردن لینک‌های شکسته تصاویر می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. اما توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) از پروتکل Open Graph استفاده نمی‌کند و از نسخه مخصوص به خود به نام کارت توییتر استفاده می‌کند که در تصویر بالا نشان داده شده است. برای اطمینان از اینکه تصویر انتخابی شما در هنگام اشتراک گذاری پست در رسانه‌های اجتماعی به درستی نمایش داده می‌شود یا خیر، حتماً برچسب تصویر را درج کنید. متا تگ‌های OG، قطعه کدهایی هستند که نحوه نمایش URLها را هنگام اشتراک‌گذاری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و پینترست را کنترل می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل حقایق جالب، زمینه تاریخی یا داستان‌های شخصی باشد.

چرا که از نظر رنگ‌ها و وضوح با اندازه فایل نتایج نسبتاً خوبی به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید شفافیت پس زمینه را در تصویر خود حفظ کنید، از PNG استفاده کنید. اسم فایل ها در سئو تصاویر یکی از مواردی هست که کمتر بهش توجه میشه. سئو به خصوص در قسمت محتوا بخش‌های زیادی دارد و ممکن است مدیران سایت‌ها از برخی قسمت‌های جزئی‌تر غافل بمانند. همین بخش‌ها می‌توانند برای شما نقاط قوت تلقی شوند و شما را از رقیبانتان متمایز سازند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سئو تصاویر است.سئو تصاویر علاوه بر اینکه بسیار ساده است، از اهمیت بالایی نیز از نظر رقابتی برخوردار است.

اگر از تکنولوژی‌های AMP یا PWA در وب‌سایت استفاده می‌کنید، لازم است که ابعاد تصویر را به‌طور دستی در کد اصلی صفحه تعریف کنید. حتی اگر از این تکنولوژی‌ها استفاده نمی‌کنید هم بهتر است طول و عرض تصویر را در وب‌سایت تعریف کنید تا از خوب بودن تجربه کاربری آن مطمئن شوید. با انجام این کار در وب‌سایت، مرورگر قبل از بارگذاری فایل CSS، ابعاد تصاویر را مشخص می‌کند. «کپشن» (Caption) که در اینجا می‌توان آن را به زیرنویس عکس نیز ترجمه کرد، به متنی گفته می‌شود که در قسمت پایینی تصویر قرار می‌گیرد و توضیحات بیشتری در مورد آن به کاربران ارائه می‌کند. کپشن را می‌توانید برای انواع مختلف تصاویر مثل عکس، نمودار و هر محتوای دیگری که در فرمت تصویر به وب‌سایت اضافه می‌کنید، تعریف کنید.

با این کار شبکه های اجتماعی می توانند نمایش بهتری را از صفحات به اشتراک گذاشته شده برای مخاطبان نشان دهند. وقتی متن جایگزین را به عکس خود اضافه می کنید، راه های بیشتری را برای درک موضوع عکس و مطالب موجود در آن صفحه به ربات های گوگل می دهید. فرمت JPEG بهترین گزینه برای تصاویر واقعی هستند و می‌توانید از طریق ابزارهای مختلف (در ادامه توضیح می‌دهیم) به تناسب خوبی بین حجم و کیفیت در این تصاویر برسید. در مجله فرادرس، اغلب تصاویر با فرمت JPEG در وب‌سایت بارگذاری می‌شوند و تلاش می‌کنیم حجم آن‌ها را زیر ۷۰ کیلوبایت نگه داریم. تصاویر گوگل به طور خودکار عنوان و بخشی را برای توضیح بهتر هر نتیجه و نحوه ارتباط آن با درخواست کاربر ایجاد می‌کند.

برای نوشتن alt text روی محتوای مفید و گویایی که شامل کلمات کلیدی مناسب باشد و مرتبط به موضوع متن موجود در صفحه است تمرکز کنید. از استفاده بیش از حد کلمات کلیدی خودداری کنید، چرا که ممکن است به تجربه کاربری نامناسب منجر شده و سایت شما در لیست سایت‌های اِسپَم قرار بگیرد. انتخاب تصاویر مرتبط با محتوای صفحه یکی از کلیدهای موفقیت در سئو تصاویر است. استفاده از تصاویر مرتبط با موضوع نه‌تنها به بهبود جایگاه تصویر کمک می‌کند، بلکه قدرت صفحه را نیز افزایش می‌دهد. در دنیای دیجیتال امروزی، محتوای بصری نقشی حیاتی در جذب کاربران و انتقال موثر اطلاعات ایفا می کند.

استفاده از تصاویر با پروتکل HTTP در صفحات HTTPS می‌تواند موتورهای جستجو را گیج کرده و بر ایندکس شدن تصاویر تأثیر منفی بگذارد. تجربه کاربری یا UX نحوه تعامل کاربر با یک محصول یا سیستم است و بخش مرکزی طراحی وب سایت خوب است. تجربه کاربری پایه و اساس قابلیت استفاده یک سایت است، و این جنبه ای از سئوی داخلی است که توسط بسیاری ... اگر قابلیت لیزی لود فعال نباشد در بارگزاری اولیه سایت باید تمام تصاویر موجود در صفحه دانلود شود و این اتفاق زمان لود سایت را طولانی تر می کند. مخصوصا این که سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی صفحات است. متن جایگزین را به عنوان بخشی از محتوای خود در نظر بگیرید و آن را به صورت صحیح و منطقی بنویسید.

تصاویر تا زمانی که در صفحه کاربر نمایش داده نشوند، بارگذاری نمی‌شوند. هنگامی‌که کاربر به قسمتی از صفحه که حاوی تصویر است پیمایش می‌کند، تصویر ظاهر می‌شود. علاوه بر تولید محتوای عالی، تصاویر با کیفیت و یونیک نیز برای سئو مهم هستند. یک مطالعه اخیر که ۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل را با جزئیات تجزیه و تحلیل کرد، به این نتیجه رسید که صفحات وبی که دارای حداقل یک تصویر هستند، رتبه بهتری نسبت به محتوای بدون تصویر دارند. تصویری که به متن ربطی نداشته باشد برای کاربر گیج‌کننده خواهد بود. هم‌چنین اگر تصویر تار بوده یا خوب برش نخورده باشد صفحه را زشت و غیرحرفه‌ای می‌کند.هر یک عکسی که استفاده می‌کنید باید به‌طور واضح با متن صفحه مرتبط بوده و ظاهر خوبی به صفحه ببخشد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری