تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ مشارکت کاربران2023-03-28
پنج روش افزایش مشارکت مخاطبان در اینستاگرام مدیر سبز
البته، شبکه های اجتماعی فقط برای اختصاص به امور مشتریان نیست بلکه می توانید از آن برای افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) خود استفاده کنید . تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، حتما می دانید که این برنامه بیش از یک پلتفرم برای ذخیره زیباترین عکس های شماست. اینستاگرام برای کسب و کارها، ابزاری قدرتمند جهت بهبود برندینگ و افزایش مخاطبان آنلاین است. با توجه به اینکه کاربران فعال اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر است، پلتفرمی با پتانسیل جدی برای بازگشت سرمایه محسوب می شود.
- در پایان کپشن پستها، در پایان ویدئوها، در پستهای اسلایدی، استوری و همه جا میتوانید از مخاطب بخواهید به محتوا واکنش نشان دهد.
- وقتی که برای ایدهپردازی در مورد محتوای سیو شدنی از طوفان فکری استفاده میکنید، به این فکر کنید که چه چیزی برای مخاطبانتان اهمیت دارد و ارزشگذاری آنها چگونه است.
- اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. {
- این کار یکی از راحت ترین استراتژی های موجود برای افزایش تعامل کاربر در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیگه مثل وب است. |}{
- بنابراین، هنگامی که شخصی در دایرکت با شما ارتباط برقرار کرد، مطمئن شوید که به او پاسخ داده و با او درست رفتار کنید. |}{
- برای مثال، اگر مخاطب شما جوان نیست، ترندها را نمیشناسد، ولی از اینستاگرام استفاده میکند، سوارشدن بر موج ترندها شاید شما را به او نرساند و اگر هم رساند، او آن را درک نکند. |}
سعی کنید اطلاعاتی دربارهی زمینهی فعالیت پیج، ادمینها، سابقهی کاری پیج و … در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برای مثال، چند هایلایت را به معرفی کوتاه ادمینهای پیج اختصاص دهید و یا انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. همچنین برگزاری مسابقاتی در سالگرد تاسیس پیج میتواند برای مخاطبان پیج بسیار جذاب باشد. این موارد میتوانند باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما شوند. افزایش تعداد دنبالکنندگان یکی از عوامل افزایش تعامل در پست و استوری در اینستاگرام است.
حضور تا حدودی ساده آنها پست معتبرتر و تاثیرگذارتری را برای مخاطبانشان به ارمغان آورد. به عنوان مثال، شما یک عکس زیبا از خود در اینستاگرام میگذارید و یکی با کامنت میپرسد که این عکس را چه کسی برای شما ساخته است. یکی از مهمترین عواملی که بر میزان مشارکت شما تأثیر میگذارد، بازدیدها است. اگر از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنید، معیارهای مختلف را با ابزارهای ارائه شده مانند Instagram Insights پیگیری کنید. این تبدیل به سکوی پرتابی عالی برای شهرت و کمپین های تبلیغاتی برای رسیدن به دورتر و محبوبیت بیشتر شده است.
روی پروفایل خود در صفحهٔ اصلی اینستاگرام کلیک کنید تا استوری جدیدی باز شود، یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید و صفحه را بالا بکشید. افراد با کلیک روی لوکیشن میتوانند پستهای برتر و اخیر مربوط به آن لوکیشن را ببینند. تصویر زیر اینفوگرافیک پیج بانک مسکن است که روشهای استعلام وضعیت اعتباری صادرکنندهٔ پیج را خلاصه کرده است؛ این پستی است که حسابی دستبهدست میشود. عدهٔ بسیار کمی اکثراً ناخواسته و گاهی خواسته در اینستاگرام ترندساز میشوند؛ یعنی موضوعی مرتبط با ویدئوی آنها یا کل ویدئو را دیگران قرض میگیرند و از آن استفاده میکنند. برای مثال در تصویر زیر، روی صدای یک ویدیو کلیک کردیم و به مجموعهای از ویدیوها که با آن ساخته شده بود، رسیدیم. همان طور که میبینید بازدید چند ویدیوی اول میلیونی است و به دنبال همان هم تعداد لایکها، کامنتها و اشتراکگذاری بهشدت بالاست.
چرا که تغییر دائمی زمان انتشار پست، میتواند کاربران شما را گمراه کند. بنابراین، صفحات لینکی که به پیج خود اضافه میکنید باید کاملاً واکنشگرا (responsive) باشند تا در موبایل به درستی نمایش داده شوند. اگر صفحه موردنظر کاربر تجربه خوبی ارائه ندهد، ممکن است صفحه را ببندد و شما مشتریان بالقوه زیادی را از دست بدهید. بدانید چند نفر روی لینکهای شما کلیک میکنند و چند نفر از این افراد به مشتری تبدیل میشوند. این دادهها به شما کمک میکنند که استراتژی بازاریابی خود را بهینه کنید و نرخ تعامل صفحهتان را افزایش دهید.
برای اینکه توجه مشتریان را برای همیشه نسبت به خدمات و پیج خود جلب کنید، به کاربران خود هدیه دهید. درواقع شما با تقویت حس مثبت مخاطبین، میتوانید آنها را به تعامل بیشتر در پیج خود تشویق کنید. اگر میخواهید فالوئرها اقدامی برایتان انجام دهند، باید از آنها درخواست کنید. استفاده از ابزارهایی مثل نظرسنجی، استیکر سوال یا حتی کوییزهای ساده میتواند حس سرگرمی و تعامل بیشتری در مخاطبان ایجاد کند.
جهت دریافت مشاوره در مورد نحوه تعامل در اینستاگرام این فرم را تکمیل کنید. تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک و مزایای آن در چند بخش قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان...
سوال کردن از کاربران میتواند در قالب نظرسنجی استوری باشد که با استفاده از ابزارهای استوری به راحتی میتوانید آن را اجرا کنید. تبلیغات در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین استراتژیها برای تأثیرگذاری بر فروش است. پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر به عنوان یک کسب و کار قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی به روش اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنید نکات بسیار زیادی وجود دارد که قبل، حین و بعد از کمپین باید بررسی کنید. در ابتدا مهمترین عامل در ساخت یک کمپین تبلیغات اینستاگرامی، شناخت کامل از اینفلوئنسر و حوزه فعالیت اوست.
توجه ویژه به هشتگها برای افزایش تعامل در اینستاگرام
همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، میتوانید آنها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. هشتگها مانند نقشه راه عمل میکنند و بهمخاطبان کمک میکنند تا محتوای شما را پیدا کنند. از هشتگهای مرتبط و جذاب در پستهاو استوریهایتان استفاده کنید تا محتوایتان به طیف وسیعتری از مخاطبان برسد. میتوانیداز هشتگهای خاص برندتان، هشتگهای مربوط به موضوع محتوایتان و هشتگهای ترند درپستهایتان استفاده کنید. همچنین میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف بهترینهشتگها را برای محتوایتان پیدا کنید. در این بین برگزاری مسابقات و چالشهایجذاب راهکار موثری برای افزایش تعامل و تشویق مخاطبان به اشتراکگذاری محتوایشماست.
به عنوان مثال، ترکیب تصاویر با ویدئوهای کوتاه باعث ایجاد دقت و جلب توجه بیشتر میشود. یکی از موضوعاتی که بسیار در دیده شدن و افزایش تعامل با مخاطبین تاثیر دارد، تداوم در انتشار محتواست. با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی میتوانید نرخ مشارکت را بالا ببرید .
محتوای جذاب و یونیک تولید کنید
بهتر است از هشتگهای پرطرفدار، خاص و کمتر رقابتی استفاده کنید تا فرصت دیده شدن شما بیشتر شود. به جای عنوانهای تکراری مثل «راهنمای خرید»، از عبارتهای جالب مثل «سفرِ خرید» استفاده کنید. این تغییر ساده میتواند حس کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آنها را تشویق کند تا استوریهای شما را دنبال کنند. همچنین، داستانهایی تعریف کنید که کاربران را با خود همراه کند؛ مثلاً تجربه یک مشتری از خرید یا معرفی محصول به شیوهای سرگرمکننده.
به عبارت سادهتر، هرچه فالوورهای واقعی یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسبوکار شانس بیشتری برای فروش و جذب مخاطب دارد. اگر در حال حاضر در اینستاگرام هستید، اما تعامل و مشارکتتان روند صعودی نداشته است، دیگر وقت آن رسیده کاری در این زمینه انجام دهید. با اینکه همه به فعالیت در شبکههای اجتماعی علاقه دارند، اما اگر کمک چندانی به کسبوکارتان نکند، فقط وقتتان را هدر میدهید. حالا که اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر دارد، میتوانید نهایت بهره را از آن ببرید. در این مقاله به 5 روش برتر برای بهبود تبلیغات و افزایش مشارکت مخاطبان در اینستاگرام اشاره میکنیم. در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل همان درصد تعداد افرادی است که فعالیتی را در صفحه اینستاگرام ما انجام میدهند و در واقع با صفحه ما در تعامل هستند .
{انتشار محتوای فان
|}بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. اگر مشکلی پیش آمده است، خودتان گوشی را بردارید و مستقیم با مخاطب دربارهٔ آن حرف بزنید. میتوانید دوربین را میان کارمندان ببرید تا داستان خود را مثلاً از واردشدن به این کار یا اتفاق جالبی که با مشتری افتاده است، تعریف کنند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید. استیکرهای پرسش، نظرسنجی ، شمارش معکوس و ایموجی هرکدام به شکلی از مخاطب واکنش میگیرند.
این تحلیلها به شما این امکان را میدهند که با ارائه محتوای متناسبتر و جذابتر، تعامل بیشتری با فالوورهای خود ایجاد کرده و عملکرد پیج خود را بهبود بخشید. با برگزاری لایو، میتوانید به سوالات فالوورها پاسخ دهید و حتی محصولات یا خدمات جدید خود را معرفی کنید. این نوع ارتباط مستقیم، باعث میشود فالوورها احساس کنند به برند شما نزدیکتر شدهاند و بیشتر به آن اعتماد دارند. در نهایت، استوریها و لایوهای تعاملمحور نهتنها به افزایش اعتماد کمک میکنند، بلکه حس نزدیکی بیشتری میان شما و مخاطبان ایجاد میکنند.
همراه ژاکت آکادمی بمانید تا در این سفر هیجانانگیز شما را راهنمایی کنیم. شما میتوانید با استفاده از دو روش این نرخ را اندازهگیری کرده و از تعداد بازخوردهای پستها و استوریها مطلع شوید. هر چه از هشتگهای قدرتمندتری استفاده کنید، پستهایتان بیشتر دیده میشوند و مشارکت بیشتری را دریافت خواهید کرد. وقتی که یکی از دنبالکنندگانتان به کوییز شما پاسخ میدهد، میتواند ببیند که درست جواب داده یا پاسخش نادرست بوده.
تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید. فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. ارتباط دوطرفه نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت صفحه نشسته است و همین مسئله باعث افزایش اعتماد آن ها نسبت به برند شما خواهد شد.
هر حساب کاربریای، مخاطبان و دنبالکنندگان منحصربهفردی دارد که در زمانهای متفاوت از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. همچنین اگر کسب و کارتان در وسعت بینالمللی مشغول به کار است، کسر بزرگی از دنبالکنندگان شما در مناطق زمانی متفاوتی نسبت به مقر شما زندگی کنند. اگر جزو این گروهها هستید، محتواهای خود را متناسب با آن منطقه زمانی منتشر کنید.
میزان تعامل مخاطبان با محتوای شما نشان میدهد چقدر استراتژی شما که در اینستاگرام به کار گرفتهاید، جواب داده است. پس به جای اینکه زمان زیادی فقط خرج کاور و کپشن بکنید به فکر افزایش کیفیت محتوا و محصول خود باشید. هشتگ را که از همان ابتدا همه زیر پستهای خود میگذاشتند؛ ولی هر هشتگی بهدرد شما نمیخورد.
این که مردم بگن خیلی خوب بود، عالی بود، چند تا ایموجی بگذارند یا غیره چنان جذابیت و مفهومی ندارد. دوست داشتن و لایک کردن مهم است اما کامنت نوشتن معنیش آن است که کاربر برای شما زمان میگذارد. نام کاربری هم باشد مثل تصویر پروفایل بهراحتی برای مخاطب قابل شناسایی باشد و هم خیلی ساده در جستوجو پیدا شود. این روزها، شغلهای رشته کامپیوتر یکی از محبوبترین و پردرآمدترین مشاغل به شمار میروند. از آنجا که این رشته به طور مستقیم با فناوری و نوآوریهای روز در ارتباط است، همیشه در حال تحول و گسترش است.
مانند بعضی از سرویسهای مشابه، پس از راه اندازی کسبوکار در اینستاگرام هم ابزارهای آنلاین به منظور آنالیز و بهبود عملکرد شما ارائه شده است. این ابزار به شما نشان می دهد که محتوای منتشرشده شما به نسبت رقبا چقدر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این روش کموکاستیهای خود را نسبت به دیگران بهتر درک میکنید و میتوانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشمگیری را تجربه نمایید.
بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده میشود. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. استوریها به دلیل مدت زمان محدود و قابلیتهای تعاملی مانند نظرسنجیها و سوالات، یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش تعامل در اینستاگرام محسوب میشوند. استفاده از استوریها میتواند باعث جذب بیشتر فالوورها و ارتقاء ارتباطات روزانه با آنها شود.
اگر مدتی ناپدید شوید، هم از جلوی ذهن مخاطب دور میشوید و او کمتر با پستهای تعامل میکند، هم اینستاگرام مثل قبل محتواهای شما را به مخاطبان نشان نمیدهد. در حالی که اگر برعکس این عمل کنید، پس از مدتی شاهد رشد پیج خود خواهید بود. این پستها در پیج هر ۲ نمایش داده میشود و تعداد لایک، بازدید و کامنت برای هر ۲ حساب میشود.
تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. استفاده از این ویژگیها میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی جذب کرده و تعاملات خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Reels و خرید آنلاین از طریق اینستاگرام، فرصتهای جدیدی را برای افزایش تعامل ایجاد کردهاند. بازار اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها در اینستاگرام بسیار داغ است و پولهای کلانی در این صنعت جا به جا میشود. دلیل همکاری یک کسب و کار با اینفلوئنسر نه تعداد فالوورهای او، بلکه میزان اعتماد افراد به آن شخص است.
وقتی پست مشترک میگذارید، میتوانید خلاقیت و نوآوری خود را روی هم بگذارید و فالوورهای خود را با محتوا یا شکلی جدید هیجانزده کنید. در اینجا برای انتخاب روشهای افزایش تعامل اینستاگرام از ایران، از تجربه و ۳ منبع socialinsider و Later و reportei کمک گرفتیم. با افزایش تعامل استوری اینستاگرام، استوری شما جلوتر از دیگر فالووینگهای مخاطب قرار میگیرد و بیشتر دیده میشود.
همچنین در سطح جهانی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند که حدودا معادل ۱.۰۱٪ است. همچنین شما برای معرفی و نمایش کسبوکار خود به صورت گستردهتر باید تدابیری بیندیشید. یکی از ابزارهای شبکههای اجتماعی برای دسترسی به این هدف، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Ma rketing) است.
ابزارهای تبلیغات متقابل به شما این امکان را می دهند که فوراً از اینستاگرام به فیس بوک، توییتر، تامبلر و موارد دیگر پست ارسال کنید و از سراسر شبکه های اجتماعی خود فالوور بیاورید. علاوه بر این، اکنون میتوانید تعداد دفعاتی که پستهایتان در استوریهای دیگر به اشتراک گذاشته شدهاند را ردیابی و اندازهگیری کنید، بنابراین میتوانید ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد. با این حال، پیش نیاز اصلی این است که محتوای خود را وادار کنید مخاطبان شما تمایل به ارسال مجدد داشته باشند!
این سیستم امکان شناسایی مشتریان هدف را برای شما برآورده کرده وبه شما کمک میکند تا در بستری تجاری با آنها ارتباط برقرار کنید. جوابدادن مخاطبان به استوری یکی از روشهای خوب افزایش تعامل اینستاگرام است. باید کاری کنید که به بهانههای مختلف مخاطب به استوری شما جواب دهد.
درست مانند ایجاد محتوای قابل ذخیره، محتوای قابل اشتراک گذاری نیز باید با علاقه و نیازهای مخاطبان شما مرتبط باشد. مطمئناً نظرات و لایک های شما وجود دارد و باید همچنان کاربران را به حساب شما جذب کند. واقعیت نشان می دهد که استوری ها برای نرخ تعامل در اینستاگرام بسیار مفید هستند. به طور متوسط، برندها هر هفته 2.5 استوری در اینستاگرام ارسال می کنند. بیش از 30 درصد از پربازدیدترین استوری ها در اینستاگرام مربوط به مشاغل هستند. با تعامل با کاربران در پلتفرم، شانس دیده شدن خود را نیز افزایش خواهید داد.
حتی اگر مواردی را برای فروش پست کنید، عکسها با مدلها تعامل بیشتری خواهند داشت. افزایش تعامل به این معنی نیست که شما یک مقاله پس از دیگری پست می کنید، بلکه باید زمانی را صرف تعامل با محتوای سایر حساب ها کنید. پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد. جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند.
پس هیچ راهکار مشخص و دقیقی در خصوص تعداد دفعات پست گذاری و زمان انتشار آنها وجود ندارد. کاری که باید انجام دهید، این است که با استفاده از آماری که بخش insight اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد، ساعات فعالیت فالوورهایتان را بررسی کنید. این کار باعث میشود بهترین زمان برای انتشار پست را متوجه شوید.
چرا؟ چون دیجیکالا بهخوبی اصول تعامل در اینستاگرام را رعایت کرده و توانسته ارتباط نزدیکتری با مخاطبانش ایجاد کند. مستقیم ترین راه برای افزایش تعامل و هدایت فالوورها به یک جهت خاص، استفاده از دکمه های رسمی Call-to-action است که اینستاگرام ارائه می کند. آنها در زیر پستهای شما ظاهر میشوند و برای جلب توجه دنبالکنندگان، فراخوان کوتاه و قدرتمندی مانند «بیشتر بدانید» و «اکنون تماس بگیرید» ارائه میکنند. تقریباً هر صنعتی می تواند از محتوای تولید شده توسط کاربر بهره مند شود. هر چه تعداد نظرات بیشتر باشد، اینستاگرام پست شما را از نظر محتوا ارزشمند و برای دیگران جالب خواهد دانست.
به همین دلیل واچ تایم بالا یکی از معیارها برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام محسوب می شود. جالب است بدانید که واچ تایم تاثیر ۷۰ درصدی روی بهبود تعامل پیج شما دارد. گزینه های دیگر مانند لایک، ذخیره سازی و اشتراک گذاری روی هم رفته ۳۰ درصد تاثیر می گذارند. اطلاعات کلی مانند محل زندگی و بازه سنی آنها را از Insight پیج خود استخراج کنید .طبیعی است برای افزایش تعامل مخاطبین یک پیج، باید محتوایی که آنها میپسندند را منتشر کنید.
این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد.
عکس زمانی که خواب آلود هستید و موهایتان به هم ریخته است (عمدا) بسیار جذاب تر است. اگر اهمیت تعامل در اینستاگرام را درک می کنید، اکنون زمان آن است که روی آن کار کنید. داشتن صفحه ای در اینستاگرام که تعداد فالوورهای زیادی را به دست آورده باشد، هرگز به راحتی به دست نیامده است. Am Mosseri – مدیر عامل اینستاگرام گفت پنهان کردن تعداد لایک ها بهترین کار برای ایمن نگه داشتن پلتفرم است. در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید. پاسخ به سوالات و نظرات و راه اندازی گردهمایی های متنوع برای افزایش تعامل در اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود.
این وب سایت