بلاگرها و نقش آنها در توسعه تجارت الکترونیک ایران2023-04-23
سهم بالای اینستاگرام در تجارت الکترونیک ایران کاربران پلتفرم های خارجی را رها نمی کنند تجارتنیوز
براساس گزارش یکتانت که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، 70درصد مردم بهطور مداوم از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. اوجگیری استفاده از شبکههای اجتماعی بیشتر به زمان شیوع بیماری کرونا برمیگردد که مردم در رفتوآمد و خرید خود بسیار محدود بودند. نوآوریهای کلیدی در استارتاپهای ایرانی بهعنوان یک عامل محرک در تحول اقتصاد دیجیتال، از اهمیت ویژهای برخوردارند.
او که در رشته سینما تحصیل کرده است، کار خود را با نویسندگی در انیمیشنهای مشهور «دیرین دیرین» و بازیگری تئاتر شروع کرد. او بهواسطه ویدئوهای بامزهای که با لهجه شیرین مشهدی در اینستاگرام منتشر میکرد، شهرت یافت. جواد خواجوی در سریالهای مختلف تلویزیونی و نمایش خانگی نیز نقشآفرینی میکند. صدف ترابی که از کودکی به مدلینگ علاقه داشت، ابتدا در تهران و بعد در امارات در دورههای آموزشی آرایش شرکت کرد. او این روزها از طریق تبلیغات کسب درآمد میکند و سفیر برند لوازم آرایشی اینگلوت در ایران شده است. سال گذشته اتاق اقتصاد دیجیتال دبی با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اقتصاد دیجیتال امارات تا سال ۲۰۳۱ به بالای ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
بلاگرهای ایرانی حوزه گردشگری
امروز در نقطهای ایستادهایم که هدف ما غیر متمرکز و دموکراتیک کردن تجارت الکترونیک در ایران است و این هدف را با ارائهی زیرساختهایی که شرح دادم به تمامی کسبوکارهای آنلاین که متقاضی استفاده از این زیرساختها هستند پیگیری خواهیم کرد. به نقل از شماره 79 اندیشه پویا؛ تجارت الکترونیک از موضوعات مهم سی سال اخیرِ حوزهی فناوری در دنیاست که در ایران نیز از پانزده سال قبل و با تأسیس دیجیکالا به صورت هدفمند و جدی دنبال شده است. حوزهی تجارت الکترونیک در ایران هنوز در ابتدای مسیر خود است و بهرغمِ موانع زیادی که در بخشهای نیروی انسانی و سرمایهگذاری و مقررات دستوپاگیر اداری دارد، سهم خوبی از بازار خرید و فروش کالا برای خود کسب کرده است. از سال 1395 که دیجیکالا به بزرگترین بازارگاه (مارکتپِلیس) ایرانی تبدیل شد، تغییرات چشمگیری در تجربهی روزمرهی خرید و فروش برای کاربران ایرانی ایجاد شده است. در گفتوگویی با علیرضا کامرانیانفر مدیر دپارتمان توسعهی کسبوکار دیجیکالا به بررسی ابعاد و نقشهی راه بخش تجارت الکترونیک ایران با تمرکز بر نمونهی دیجیکالا پرداختیم که در ادامه میخوانید.
بسیاری از استارتاپهای موفق ایرانی با ایدههای خلاقانه و نوآورانه خود، توانستهاند در بازارهایی که پیش از این بهخوبی سر و سامان نیافته بودند، جایگاه خوبی پیدا کنند. این روند نهتنها به ایجاد شغلهای جدید کمک کرده، بلکه به اقتصاد ملی نیز رونق بخشیده است. این تنوع انگیزههای متفاوتی را برای ورود به دنیای بلاگری ایجاد میکند و به جامعه مجازی ایران غنای فرهنگی و اطلاعاتی میآورد. در این مقاله، میخواهیم به نگاهی گسترده به انواع بلاگران در ایران بپردازیم و نقشهای گوناگون آنها در ارتقاء محتوای فارسی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار دهیم.
علاوه بر این، محتوای تعاملی مانند ویدیوهای زنده، چالشها و نظرسنجیها میتواند باعث درگیر شدن فعال کاربران با برند شود و به وفاداری مشتریان بیفزاید. استفاده از هشتگهای مناسب و قابل دسترسی نیز کمک میکند تا محتوای تولیدشده به مخاطبان گستردهتری دست یابد. بلاگران زندگی روزمره به اشتراک گذاری جزئیات زندگی خود، تجربیات روزانه، مشکلات و لذتهای زندگی شخصی میپردازند. آنها معمولاً با صداقت و شفافیت در مورد زندگی شخصی خود نوشته یا ویدیوهایی تولید میکنند تا با مخاطبان خود ارتباط صمیمی برقرار کنند. این اشخاص توانایی ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود و به اشتراک گذاری دیدگاههای ارزشمند در مواجهه با چالشهای زندگی روزمره را دارند.
بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و مقالات PR هنوز هم بسیار گران قیمت هستند، در حالی که هیچ نوع بازخوردی در مورد این که چند نفر تبلیغ را دیده اند یا با آن تعامل برقرار کرده اند، ارائه نمی دهد. برندها می توانند تمام فرآیندهای پشت صحنه را نشان دهند و توضیح دهند که چگونه مطالب را بدست می آورند، خدمات را تست می کنند و به جوامع خود باز می گردانند. توضیح در مورد فرآیندهایی که مخاطبان قبلا از ان ها مطلع نبودند به یک هنجار جدید تبدیل شده است. آزیتا که لیسانس روانشناسی و فوقلیسانس مشاوره دارد، در دیماه ۱۳۸۷ پس از فوت مادرش، تصمیم میگیرد تا دستورپختهای او را در بلاگ خود منتشر کند. او این کار را برای ادای احترام به استعداد شگفتانگیز مادرش در آشپزی انجام میدهد.
بلاگران مسافرت و گردشگری میتوانند به ارتقاء صنعت گردشگری و تشویق به سفرها و کاوشهای جدید کمک کنند و به معرفی مقاصد گردشگری کمتر شناخته شده کمک کنند. این افراد معمولاً موضوعات مختلفی را پوشش میدهند و توانایی ایجاد ارتباط با مخاطبان خود را دارند. بلاگری این امکان را به افراد میدهد تا دیدگاهها، اطلاعات، و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این افراد میتوانند از این فرصت بهرهبرداری کنند تا تأثیرگذاری خود را افزایش دهند و با ارتقاء محتوا و ارتقاء تعامل با مخاطبان، به جامعه مجازی واقعیتری بسازند. بلاگری، یک پدیده جذاب و پر از امکانات در دنیای امروزه است که به سرعت در ایران جا افتاده و افراد زیادی به آن روی آوردهاند. از تخصصهای علمی و فنی تا موضوعات هنری، ورزشی یا حتی زندگی روزمره، بلاگران به صورت فعال در حوضههای گوناگون محتوا ایجاد میکنند و جمعیت زیادی از مخاطبان خود را جذب میکنند.
کاربران با مشاهده توجه برند به نظرات و پیشنهاداتشان، احساس نزدیکی بیشتری پیدا میکنند. همچنین، ایجاد نظرسنجیها و مسابقات از راههای جذاب برای افزایش تعامل کاربران است. این کار به شما کمک میکند تا جمعیت مخاطبانتان را افزایش دهید و به عنوان منبعی معتبر در حوزهی خود شناخته شوید. میزان درآمد بستگی به تعداد دنبالکنندگان، تعهد به ایجاد محتوای مرتب و متمایز، تخصص در حوزهی انتخابی، و همچنین همکاریهای تجاری دارد.
آنچه امروز در قالب توافق تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیش روی ما قرار گرفته است، صرفا مجموعهای از کاهش تعرفهها و تسهیل مقررات نیست. این توافق، اگر بهدرستی اجرایی شود، میتواند به معماری جدیدی برای زیستبوم اقتصادی منطقه تبدیل شود؛ مدلی که در آن، تجارت نهتنها آسانتر، بلکه هوشمندتر، کارآمدتر و نوآورانهتر خواهد بود. با حضور قوی در این پلتفرم ها، شما می توانید احتمال کشف و خرید مشتریان از فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.
دسترسی سریع
بنابراین، برای این که از رقبای خود پیشی بگیرید، باید تحلیل رسانه های اجتماعی برندهای رقیب را انجام دهید و زمینه های کلیدی رشد و توسعه را شناسایی کنید. اینفلوئنسرها می توانند به شما کمک کنند به مخاطبان مختلف دسترسی پیدا کنید که لزوماً گسترده نیستند، اما در صنعت و نوع محصولات شما محدودتر هستند، که یک برد بزرگ برای هر برندی است. از سوی دیگر، چالشهای متعددی نیز وجود دارد که استارتاپها باید با آنها مقابله کنند.
بلاگرهای تخصصی به عنوان منابع معتبر و مورد توجه در زمینههای خاص شناخته میشوند و تاثیر بسزایی در انتقال دانش و اطلاعات به مخاطبان خود دارند. این گونه بلاگران ممکن است به تحقیقات و پژوهشهای جدید همکاری کنند و برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان خود تلاش کنند. او این روزها حرفهای ورزش سهگانه انجام میدهد، خاطرات سفرهایش را مینویسد و از راه تبلیغات کسب درآمد میکند. این فعالیت ها و معاملات توسط کارآفرین در قالب تجارت الکترونیک انجام شود تا ضمن ایجاد زمینه های اشتغال آفرینی و تولید ، کسب وکارهای کوچک اینترنتی نیز به وجود آید. اگر دولتها در زمینه تسهیل فعالیت این سکوها تلاش کنند، کمک بزرگی به کشور در همه زمینهها از جمله گسترش عدالت اجتماعی کردهاند.
- سال گذشته اتاق اقتصاد دیجیتال دبی با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اقتصاد دیجیتال امارات تا سال ۲۰۳۱ به بالای ۱۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
- این تحولات، نه تنها به بهبود خدمات مالی و تجاری کمک میکند، بلکه به عنوان یک عامل محرک در جهت نوآوری و کارآفرینی برای نسلهای آینده خواهد بود.
- یکی از این شاخص ها شاخص آمادگی شبکه است که به سنجش ظرفیت کشورها در به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور افزایش رقابت و رفاه مردم میپردازد. {
- حدود چهارمیلیارد دلار از بازار ۸ میلیارددلاری پوشاک قاچاق است همچنین در بازار آرایشی بهداشتی ۲.۵ میلیارد دلار از ۴ میلیارد یا لوازم خانگی ۲ میلیارد از ۶.۵ میلیارد قاچاق است. |}{
- در این راستا، رسانه تریبون اقتصاد بهعنوان یک منبع معتبر و جامع در تحلیل و بررسی این موضوعات، به ارائه اطلاعات و تحلیلهای لازم پرداخته است. |}{
- اما ما با چالشهای بسیاری روبهرو هستیم که اگر امروز و فردا به فکرشان نباشیم مسئلهساز خواهد بود. |}
بلاگرهای ورزشی عاشقان و علاقهمندان به ورزش هستند که تجربیات و اطلاعات مرتبط با دنیای ورزش را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند. آنها ممکن است درباره تکنیکها، تمرینات، تاکتیکها و حتی تجربیات شخصی در زمینه ورزشی نوشته و ویدیوهایی تولید کنند. بلاگران ورزشی میتوانند به مخاطبان خود انگیزه دهنده باشند و آنها را به فعالیت و ورزش تشویق کنند. که تلاش میکنند اطلاعات و تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل کنند. در دنیای بلاگری در ایران، تنوع بسیار زیادی در انواع و اشکال بلاگران وجود دارد. از افرادی که محتواهای فنی و علمی ارائه میدهند، گرفته تا هنرمندان، ورزشکاران، و حتی افرادی که زندگی روزمره خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
- {
- امروزه بلاگری به یک شغل و فرصت درآمدزایی تبدیل شده است که در ایران نیز تعداد زیادی از افراد به آن روی آوردهاند. |}
- تجارت الکترونیک امروزه بسیار پیشرفت کرده است و گام های بزرگی درصادرات محصولات برداشته است. {
- این کاهش فروش باعث شده بود که مشتریان پادرو تا هفتهای 50میلیون تومان هم ضرر کنند. |}
- همچنین در میان کشورهای عربی امارات متحده با کسب امتیاز 63.92 مقام نخست را میان کشورهای عربی کسب نموده است. {
- کاربران با مشاهده توجه برند به نظرات و پیشنهاداتشان، احساس نزدیکی بیشتری پیدا میکنند. |}
- اما به رغم همه شعارها برای دعوت از سرمایهگذاران آنها را می ترسانیم هم سرمایهگذاران داخلی و هم خارجی.
دیجیکالا؛ بازیگر کلیدی تیمملی اقتصاد دیجیتال
|}در گذشتهای نه چندان دور، وبلاگها یکی از ابزارهای اصلی ارتباط میان افراد مختلف از گوشه و کنار دنیا بودند. در آن زمان بهجای اینکه علاقهمندان به نوشتن و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی فعالیت کنند، در وبلاگها مطلب مینوشتند و مخاطبان خاص خود را هم داشتند. در حال حاضر، بیشتر بلاگرها در شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام، فعالیت میکنند و مخاطبان بسیاری هم دارند. در این مقاله، با مشهورترین بلاگر های معروف ایرانی در حوزههای مختلف آشنا میشوید.
رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری قوی برای رشد تجارت الکترونیک شناخته میشوند. این پلتفرمها با دسترسی گسترده به میلیونها کاربر، به کسبوکارها امکان ارتباط مستقیم با مشتریان، افزایش تعاملات، و بهرهگیری از اینفلوئنسر مارکتینگ را میدهند. کسبوکارها میتوانند با حضور موثر در این پلتفرمها، فروش خود را نیز به طور چشمگیری افزایش دهند. این اهمیت رو به رشد باعث شده است که کسبوکارها نیازمند بهینهسازی استراتژیهای خود برای جذب مخاطبان بیشتر و ارتقای درآمد باشند. یکی از مشهورترین بلاگر های ایرانی اینستاگرام این روزها که در سایر شبکههای اجتماعی هم طرفداران بسیاری دارد، نواب ابراهیمی است.
بزرگترین برندهی این شرایط اول مصرفکنندگان و بعد عرضهکنندگان هستند، چراکه حضور برندهای جهانی و در کنار آن سرمایهگذاری خارجی و وجود یک بازار رقابتی برای ما موقعیت و شرایط بهتری را فراهم خواهد کرد. البته شرکتهای چندملیتی مثل آمازون یا علی بابا اگر روزی بخواهند وارد بازار ایران بشوند، مانند تجربیات مشابه در همسایگی ما احتمالاً اقدام به تملک یکی از پلتفرمهای داخل ایران خواهند کرد. مثلاً روی دیجیکالا یا پلتفرمی در ابعاد دیجیکالا اگر در آن روز وجود داشته باشد سرمایهگذاری میکنند. مثلاً علیبابا از طریق تملک ترندیول وارد بازار ترکیه و با تملک داراز (Daraz) وارد پاکستان شد و آمازون از طریق تملک سوقداتکام وارد حوزهی خاورمیانه و شمال افریقا شد و نام این شرکت را به آمازون تغییر داد.
این روند باعث توسعه کشور میشود و بهوجود آوردن این شرایط یکی از مولفههای مهم در توسعه عدالت اجتماعی دنیای امروز ماست. مطالب فوق نشان میدهد که کسبوکارها حتی با وجود فیلترینگ سعی میکنند که در فضای اینستاگرام بمانند و به فعالیت خود ادامه بدهند که از جمله دلایل آن میتوان به شکلگیری برند کسبوکارها بر بستر اینستاگرام اشاره کرد. همچنین میزان فروش روزانه در شبکههای اجتماعی در فصل قبل از فیلترینگ بیش از 120میلیارد تومان بوده که پس از فیلترینگ تا 9 ماه به میزان 17میلیارد تومان رسیده بود. ایجاد یک پایگاه طرفداران وفادار، افزایش آگاهی از برند و درآمد همگی اهداف قابل دستیابی با استفاده از رسانه های اجتماعی هستند. این روند ممکن است خسته کننده به نظر آید، اما تحقیقات نشان می دهند که وقتی شرکت ها در رسانه های اجتماعی با مخاطب خود تعامل برقرار کرده و به آن ها پاسخ می دهند، به این معنی است که مشتریان ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر برای شرکت هزینه می کنند. اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی مشتری شما به رسانه های اجتماعی شما دسترسی دارد تا بتواند پاسخ های واقعی را به مخاطبان شما ارائه دهد، به جای اینکه تیم رسانه اجتماعی شما آنها را به شماره تلفن یا آدرس ایمیل ارجاع دهد.
در این راستا، رسانه تریبون اقتصاد بهعنوان یک منبع معتبر و جامع در تحلیل و بررسی این موضوعات، به ارائه اطلاعات و تحلیلهای لازم پرداخته است. از جنبههای مختلف، اقتصاد دیجیتال ایران با چالشها و فرصتهای متعددی روبرو است که بهویژه در زمینههای مالی و نوآوریهای تکنولوژیک خود را نشان میدهد. هدی رستمی جزو آن دسته از بلاگر های معروف ایرانی است که همیشه در سفر به سر میبرند. او با سفرهایش قصد دارد تا ایران را به کشورهای دیگر بشناساند و البته برای مخاطبانش از سفرهایی که به کشورهای دیگر دارد تولید محتوا کند. او در حال حاضر از طریق اداره تورهای گردشگری و تبلیغات در فضای مجازی کسب درآمد میکند.
۱- ما اعتقاد داریم برای توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه کشور انتخابی جز حضور پررنگ فروشندههای کوچک و بزرگ در بازارگاهها نداریم. در اولویتگذاری ما این دو رکن اصلی باید تجربه بهتری در تعامل با دیجیکالا داشته باشند. تامینکنندگان و فروشندگان به عنوان همکار و شرکای تجاری، از مهمترین موتورهای محرک دیجیکالا هستند.
چرا که هر واسطه نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش چند شرکت را دارا است، از این رو فرصت انتخاب برای مشتری به وجود میآید. ۱- سود رسانی به فروشنده و خریدار (مشتری)، 2- توانمندی در ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز مشتریان به صورت برخط،۳- توانایی کنترل و هدایت، ۴- ایجاد یکپارچگی میان فعالیتهای واسطهگری الکترونیکی با سایر فعالیتها. در تجارت الکترونیکی نقش واسطه ها بسیارکم رنگ می شود و تولید کنندگان محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه می کنند که این امر موجب کاهش هزینه و افزایش سود می شود.
روش محاسبه این شاخص نیز براساس تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند به کل جمعیت بوده که براساس آمار جهانی منتشره در سال 2021، با تعداد 57.19 کاربر تلفن هوشمند، رتبه ایران با 3 پله ارتقا به جایگاه دوازدهم دنیا و ضریب نفوذ 68درصدی رسید. بر اساس گزارش جهانی منتشرشده، تعداد کاربران فعال شبکههای اجتماعی ایران در سال 2021، حدود 47.7 میلیون نفر بوده است که حکایت از ضریب نفوذ 55.8 درصدی در جامعه دارد. این مقدار در دنیا نیز با در نظر گرفتن جمعیت 4.6 میلیارد نفری کاربران فعال در شبکههای اجتماعی به 58.4 درصد میرسد. به گزارش دیجیاتو در گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی آمده که ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی ۱۲۳۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل رشد ۱۳ درصدی داشته است. همچنین در این گزارش تاکید شده که کل اینمادها در سال پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۲۰ هزار اینماد رسیده که حکایت از رشد ۳۵ درصدی دارد و البته بیش از ۳۸۰۰ مورد اینمادهای بدون ستاره نیز به کسب و کارها اعطا شده است. ناگفته نماند بیش از ۴۰۰ هزار سایت فعال در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت دارد که ۱۲۰ هزار مورد از آنها اینماد دریافت کردند.
- {
- سرمایهگذاری بیشتر برای توانمندسازی کسبوکارهای بومیومحلی و برنامههای خرید اقساطی و خدمات اعتباری به مشتریان و کسبوکارها، دو نمونه از سرمایهگذاریهای استراتژیک دیجیکالا در این بخش است. |}{
- بیشترین زمینه فعالیت واحدهای تجارت الکترونیکی دارای اینماد در زمینه فروشگاه اینترنتی و آموزش و ارائه خدمات برنامه نویسی و فرهنگی بوده و ۸۶ درصد صاحبین این کسب و کارها را آقایان تشکیل میدهند. |}{
- این روزها همه دولتها در دنیا در تلاش هستند تا تولید ناخالص خود را رشد داده و گوی رقابت را در حوزه ایجاد رفاه برای شهروندان خود، از سایر ملل بربایند. |}
- از جمله دلایلی که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای افزایش این حجم از شکایات اعلام کرده مواردی از جمله، مشکلات لجستیک، تأمین کالا و افزایش نرخ ارز برای کسب وکارها و نیز تعطیلی کسب وکارها در برخی بازههای زمانی بدلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.
- مدیرعامل سرآوا گفت دلیل اینکه سرمایهگذاری خارجی در ایران اتفاق نمیافتد این است که سرمایهگذار قبلی نتوانسته موفق شود.
- هنگامی که زیرساختهای مالی و لجستیکی میان ایران و اتحادیه استانداردسازی شود، بسیاری از صندوقهای سرمایهگذاری و شرکتهای چندملیتی به این منطقه ورود خواهند کرد.
این آمار در سال 1400 حدود 80درصد بوده که به احتمال زیاد این کاهش استفاده به دلیل اعمال فیلترینگ بر روی این شبکه اجتماعی بوده است. در این مدل همگرایی دیجیتال، یک تولیدکننده کوچک ایرانی میتواند محصولات خود را بدون نگرانی از موانع ارزی و لجستیکی، مستقیما به دست مصرفکنندهای در هزاران کیلومتر آنسوتر برساند. در سوی دیگر، یک مشتری در اوراسیا، با اعتماد به شفافیت پرداخت و امنیت تحویل، به گسترهای فراتر از بازارهای داخلی خود دسترسی خواهد داشت. هر تراکنش موفقی که در این سیستم شکل میگیرد، اعتمادی تازه میسازد، زنجیرهای از فرصتهای جدید را فعال میکند و اقتصاد دیجیتال منطقه را پویاتر از قبل پیش میبرد. چنین رویکردی نهتنها رشد اقتصادی را تسریع میکند، بلکه محرکی برای توسعه انسانی، انتقال دانش و همگرایی فرهنگی نیز خواهد بود. این روندها شامل افزایش استفاده از اینترنت پرسرعت، گسترش شبکههای اجتماعی، و افزایش تمایل به خرید آنلاین هستند.
۳- ما ایمان داریم که همکاران در دیجیکالا یکی دیگر از ارکان این توسعه هستند. ایران پتانسیل بالایی در منابع انسانی دارد اما متاسفانه به دلایلی که برای همه ما روشن است این نیروی متخصص تمایلی به ماندن در ایران ندارد. در این فضا ما امیدواریم همچون گذشته زمینهساز رشد نیروی انسانی سرمایهگذاری باشیم.
{- برای مثال، بسیاری از استارتاپهای فینتک توانستهاند با ارائه پلتفرمهای پرداخت آنلاین، به کسبوکارها کمک کنند تا در شرایط فعلی بهراحتی به مشتریان خود خدمات ارائه دهند. {
- براساس گزارش یکتانت که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، 70درصد مردم بهطور مداوم از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. |}{
- به واسطهی دیجیکالا یک خریدار در هر نقطه از ایران به بازار یکسانی دسترسی دارد که میتواند تجربهی خرید عادلانه و آگاهانهای را رقم بزند. |}{
- تجارت الکترونیک روز به روز گسترش می یابد و باعث افزایش پیشرفت در یک کشور می شود. |}
- انتخاب مناسب پلتفرمها برای کسبوکارها اهمیت بسیاری دارد و آنها را قادر میسازد تا با مخاطبان خاص خود ارتباط مؤثری برقرار کنند.
- همچنین، تمرکز خدمات مالی در یک پلتفرم واحد امکان ارائه پرداختهای کارآمدتر و کاهش هزینههای تراکنش را فراهم میکند.
توضیحات خیلی خوبی بودن در زمینه ی تجارت الکترونیک که امروزه بازده خوبی داشته است. همچنین با روند رشد این سکوها، مسائلی مانند مسئولیتهای حقوقی و اجتماعی این سکوها موضوعات جدیدی است که همکاری مشترک دولت و تیم اجرایی سکو را برای تنظیمگری منصفانه میطلبد و این مهم باید در مسیر درست خود پیش برود. گزارش سال ۱۴۰۲ که پیش روی شماست سرشار از آمار و ارقام و نمودارهاست اما بدانید پشت هر یک از این اعداد آدمهای زیادی نقش داشتهاند. دیام برد تنها رسانه مستقل بازاریابی در ایران است که ماموریت پوشش اخبار و انتقال دانش و تجربه در این زمینه را دارد.دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت ارشاد و نماد رسانههرگونه کپیبرداری و بازنشر از محتواهای رسانه بدون هماهنگی قبلی با تحریریه رسانه ممنوع است. خدمات ۳۶۰ درجه ما میتواند در راهاندازی و طراحی کمپین تبلیغاتی به کمک شما بیاید. از انجایی که پشتیبانی از مشتریان با کیفیت تاثیر بسزایی بر مخاطب شما دارد، طبیعی است که باید بر این بخش سرمایه گذاری کنید و آنها را راهنمایی کنید که چگونه با موقعیت های مختلفی که ممکن است با آنها مواجه شوند به بهترین شکل برخورد کنند.
{- {
- این امر به ظهور پارادایمهای کسبوکاری جدیدی منجر شده که مبنای آن بر ارزشهایی مانند باز بودن، دموکراتیزه شدن فرآیندها، به اشتراکگذاری، همکاری، موفقیت همه طرفها و خلق ارزش مشترک برای همه ذینفعان استوار است. |}{
- تجارت الکترونیک در ایران در حال گسترش و رو به افزایش است که در این صورت باعث افزایش نوآوری می شود. |}
- و با مخاطبان خود اطلاعات در مورد مقاصد مختلف توریستی، راهنماییهای سفر و تجربیات شخصی خود را به اشتراک میگذارند.
- با گذراندن زمان و رشد کانال یا صفحه خود، ممکن است نیاز به تشکیل تیم داشته باشید. {
- در حال حاضر، بیشتر بلاگرها در شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام، فعالیت میکنند و مخاطبان بسیاری هم دارند. |}
- با دیدن اینکه مردم چگونه انتظار دارند رسانه های اجتماعی برندها به عنوان پلتفرمی برای خدمات مشتری عمل کنند، باید مطمئن شوید که تجربه مثبتی برای آنها فراهم می کنید.
تا همین امروز هم با رشد تجارت الکترونیک در جهان و رسیدن ارزش آن به بیش از 4 تریلیون دلار، جای تردیدی باقی نمانده که تجارت مجازی آینده درخشانی پیش رو دارد. این موضوع و ابعاد اثرگذاری آن بر زندگی انسان چنان گسترده و عمیق است که نام «تجارت اجتماعی» را ملهم از ایده دادوستد بر اساس شبکهها و پلتفرمهای اجتماعی به آن دادهاند. دیجیکالا اولین و البته آخرین استارتاپی نیست که در این انقلاب تجاری نقش دارد؛ با این حال یکی از موفقترینهایی است که بی اغراق، نه تنها ساختار بازار مبادله بلکه الگوهای تقاضا، تامین و تولید را تحت تاثیر ژرف قرار داده است. نکته مهم اینجاست که فروشگاه اینترنتی دیجیکالا بهتنهایی یکچهارم از این سهم را دارد.
۲- ما باور داریم مشتریان وقتی تجربه خوبی خواهند داشت که در تامین کالاهای با کیفیت و جذب همکاران فروشنده متعهد، موفق باشیم. تجربه خوب برای مشتریان مهمترین هدف ما در دیجیکالاست که تلاش کردیم در سال ۱۴۰۲ در این راه قدم برداریم. طبق گزارش پادرو تقریبا در زمستان 1401، فروشگاهها توانستند کمکم مشتریان سابق خود را بازگردانند که این مسئله میتواند بهخاطر فراگیر شدن vpn در بین مردم باشد که به 80درصد رسیده است. اما پس از اینکه تعداد فروشگاهها بعد از گذشت 9 ماه به تعداد 550هزار عدد افزایش یافت و تقریبا به رقم قبل از فیلترینگ نزدیک شد به فروش روزانه 137میلیارد رسید.
در مسیری که در 17 سال گذشته طی کردیم، آموختیم هر چقدر گستره خلق ارزشها وسیعتر و فرصتها فراگیرتر باشد و تعداد ذینفعان بیشتر و متنوعتر باشد، رشدی ماناتر و معنادارتر به دست میآید. این آموزه، امروز ما را در مسیر خلق یک برند ملی قرار داده است که منافع آن با منافع مردم سراسر کشور گره خورده، رشد آن منجر به رشد کشور میشود و برای همه مردم ایران ارزشآفرین است. از مشتریان تا بزرگترین برندها و کوچکترین کسبوکارها در این ارزشآفرینی سهیم هستند و به بهرهوری اقتصاد کشور در مقیاس کلان کمک میکنند.
از سوی دیگر، یکپارچهسازی مقررات حفاظت از دادهها و امنیت سایبری میتواند اعتماد کاربران را به تجارت آنلاین افزایش دهد و مسیر را برای رشد چشمگیر حجم تراکنشهای دیجیتال هموار کند. در جهانی که اعتماد به امنیت تبادلات آنلاین به یک عامل کلیدی در رشد اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است، همگرایی در این حوزه میتواند اثرات بلندمدتی در توسعه تجارت ایران و اوراسیا داشته باشد. رشد تجارت الکترونیکی کشور در سال ۱۴۰۰ به ۱۳ درصد رسیده؛ رقمی که نشان از رشد این حوزه دارد اما نسبت به رشد بیش از ۱۵۰ درصدی این حوزه در سال ۹۹، نشان از کاهش شدید شیب رشد تجارت الکترونیکی در کشور میدهد. میزان تراکنشهای تجارت الکترونیکی در سال ۱۴۰۰ به ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون رسیده و تعداد تراکنشها نیز نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. در این گزارش همچنین تاکید شده که ۸۴ درصد فروشگاههای اینترنتی از بستر اینستاگرام برای عرضه محصولات و تبلیغات استفاده میکنند و پس از آن دو بستر واتساپ و تلگرام پراستفادهترین بسترهای اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین ایرانی است. نقشهی راه در دیجیکالا هیچوقت ثابت نبوده و به فراخور متغیرهایی که سازمان ما در طول چرخهی عمر خود داشته، تغییر کرده است.
{- وجود چنین مدلی باعث می شود که حس اعتماد بیشتری در خریدار ایجاد شود و به همین دلیل این مدل در ایران و بسیاری از کشورها با استقبال خوبی مواجه شده است.
- باور دارم در این بین وظیفه دولت تقویت و شتابدهی به فعالیتهای نوآورانه ستارههای زیستبوم و بسترسازی برای ظهور و بروز شرکتهای مشابه در فضای سالم رقابتی در کشور و توسعه بازارهای داخلی و خارجی برای آنهاست.
- همچنین، ایجاد نظرسنجیها و مسابقات از راههای جذاب برای افزایش تعامل کاربران است. {
- باتشکر از توضیحات مفیدتون در باره ی مزایا و معایب تجارت الکترونیک اطلاعات خوبی کسب کردم. |}{
- از سوی دیگر، یکپارچهسازی مقررات حفاظت از دادهها و امنیت سایبری میتواند اعتماد کاربران را به تجارت آنلاین افزایش دهد و مسیر را برای رشد چشمگیر حجم تراکنشهای دیجیتال هموار کند. |}{
- الناز کار خود را از آرایشگری شروع کرد و حالا صفحه اینستاگرام او یکی از پربازدیدترین صفحات شبکههای اجتماعی در زمینه آموزش آرایشگری محسوب میشود. |}
سرنا امینی برخلاف برخی از بلاگر های ایرانی طنز، به حاشیهسازی علاقهای ندارد. او در رشته عکاسی دیجیتال تحصیل کرده و این روزها به بازیگری در سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی هم علاقه نشان داده است. ویدئوهای طنز سرنا در شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب جزو پرمخاطبترین ویدئوهای طنز ایرانی محسوب میشوند. اگر در گوگل یا اینستاگرام نام غذاهای ایرانی را جستوجو کنید، حتما نام بلاگ «از مامانم یاد گرفتم» را هم در فهرست جستوجوی خود میبینید. او در انگلستان در رشته مهمانداری تحصیل کرده است و آشپزی را بخش مهمی از زندگی خود میداند.
او علاوهبر فعالیت در فضای مجازی، نمایشنامهخوانی و بازی در تئاتر را هم تجربه کرده است. از بین شبکههای اجتماعی که کسب و کارها از آن برای فعالیت تجارت الکترونیکی خود استفاده میکنند، اینستاگرام بیشترین محبوبیت را دارد و ۸۴ درصد فعالیتها در این بستر رخ میدهد. آمار فعالیتهای بازیگران حوزه تجارت الکترونیکی در کشور پس از اینستاگرام به واتساپ و پلتفرم فیلتر شده تلگرام میرسد.
بهترین بلاگرها در هر شهر